Sunday, March 9, 2008

I will continue...




Today,


while drinking my coffee and eating a cookie
a great news came to me
it makes me so cheery
I was happy like a baby
who gets to play with a new teddy
and having a bottle of milk ready



Yesterday,

my heart beat faster and faster
for my mind kept wonder
I continued my prayer
to give up I should never
what's gonna happen to my future
is it worse or is it better



Tomorrow,

its not easy to say
hopefully things will be in a good array
I expect there'll be no more betray
and no more dismay
also no more hearsay
since I guess, we've chosen the right pathway



and tomorrow,

I will be praying and persevere with praying
for the flowers to keep on blooming
for the birds to carry on chirping
for the bee to continue buzzing
for the fish to remain swimming
without any hurdling
Thank you God, for your blessing
To you, I'll be depending and hoping
for the sky to always be blue and dazzling...




- Nor Raneeza Ramli


14 sugar & spice:

zino said...

salam hujung minggu.. ceria selalu..

Umi Kalthum Ngah said...

Assalamualaikum warahmatullah,

Dearest Neeza...

Yessss!!!

Now I have reasons to love 'the daffodils' even more...

Symbol of hope and a new beginning...

Maybe another novel - "Dafodil untuk Malaysia?"

Wasalam...

PS. Sudah terimakah manuskrip sinopsis contoh daripada Saudara Idham? Selepsa melihat contoh itu, pasti Neeza akan bersemangat mula menulis sinopis, ya?

Neeza Shahril said...

zino,

malangnya ahad kerja kat sini.. hehehe

===================================

Kak Umi,

kak Umi tulis ya. Nanti neeza tumpang beli. hehehe..

Belum la Kak Umi.. Idham tak email lagi. Dia lupa kot... Neeza tak sabar ni.. hehehe..

Mak Teh said...

Neeza, there you are! your english is very good. That's one of the reasons I like reading your blog. You shall continue writing... hehehe.

Shah CJ said...

yay!.. akhirnya aku dpt tulis kt sini. eeerr.. tapi tak reti nk komen lee.. hehe.

lagu jiwang kak? heh.. ada maksud tersembunyi.. ngeeee

silversarina said...

I love this poem.. berbakat besar.

alhamdulillah rasa gembira masih terasa .

Anonymous said...

me too... i love it...

Neeza Shahril said...

Mak Teh,

hehehe... online thesaurus banyak Mak Teh *blushing* hehehe... lagipun neeza takde kerja kan. Ni la kerja terbaru - tulis blog hehehee... thanks for reading ye.. :)

===================================

Cikgu,

poem aje cikgu... maksud tersendiri?? heheheee... apa yang cikgu rasa malam kelmarin dan semalam, sama lah dengan apa yang akak rasa. apa agaknya?? hehehe...

===================================

Kak Rina,

thank you :). Berbakat tu.. belum lagi kot. merangkak baru hehehe...

neeza pun tumpang gembira walaupun duduk jauh beribu batu.. kita doakan yang terbaik ye Kak :)

===================================

Manje,

thanks manje.. dah hilang rindu kat seseorang tu manje? :))

ZABS said...

Salam Neeza,
Nice one. Wish I could write that good. Ceria sungguh maksudnya. Semoga kita tidak tersalah pilih lagi kali ini. InsyaAllah.

Neeza Shahril said...

Zabs,

thanks.. neeza banyak tengok thesaurus hehehehe... betul tu. semoga pilihan kita tepat walaupun neeza tak memilih pun... hehehehehhhh....

Eddie Putera said...

nice nice nice....wa teruja

Neeza Shahril said...

Adiejin,

thank you :)

Jie said...

The Grand essentials of happiness are: something to do, something to love, and something to hope for. - Allan K. Chalmers

Neeza Shahril said...

Kak Jie,

nice quotes. Thanks... :)