Saturday, October 25, 2008

I live for my future and not my past


As a sudden, I remember this lyrics:

'If you want my future, forget my past'
- Spice Girls


Everyone including myself has gone through a series of moments in his/her life. Some were those we always want to remember and some were those that we hope they didn't even exist. If we could turn back time, perhaps we want to start all over again so that we could have only happy memories in our life.


I believe once we did a mistake, we shouldn't repeat the mistake. Why should we ponder upon the past that would only cause misery to our life? In my opinion, we should be happy leading our life ahead. The bad chapters have to be discarded so that the good chapters can be treasured.


The same goes to all entries in my blog. The good chapters were written. The bad chapters - I don't even want to remember. Most or may be all of them have long been forgotten and trashed. If anyone commented that I didn't highlight this and that or perhaps the date wasn't this but that, I guess the person should ask him/herself a quesion, "Who's blog is this?". This is my blog. So, I'm responsible on what I wrote. I know myself the best!


Should I stress that I live for my future and not my past?


11 sugar & spice:

kuIna said...

yg baik jdkn teladan yg buruk jd kn sempadan...

Unknown said...

Neeza :-) masih ada yang tak faham ka....suka hati neeza la nak tulis apa pun, this is ur blog!

Mior Azhar said...

yeah this is YOUR blog. You do not have to justify anything la... kalu ada yang tak paham2 lagi that's too bad...
anyway really that's quite a wisdom from Spice Girls heheheh

Neeza Shahril said...

Kuina,

setuju tu :)

***********************************

Abg Arif,

tu la kan.. yang peliknya sesetengah manusia ni takde life.. sibuk nak kacau life orang...

***********************************

Pak Mior,

Spice Girls lagi terer dari manusia yang berlagak pandai ni kan Pak Mior.. ;)

silversarina said...

salam,

memang kita berblogging dengan kehendak kita, pelik kenapa ada yang suka sibuk ...apapun teruskan menulis untuk masa depan.

Happy Anniversary .....sama cantik sama padan je Neeza dan hubby , semoga bertambah bahagia bersama bertambahnya ahli keluarga .

aNIe said...

Neeza...blog kita...kita punya sukalah ye...Teruskan menulis...

zino said...

yg dah lepas tu sejarah.. yg akan datang tu harapan.. kita tulis apa yg kita nak tulis bukan apa yg orang nak baca ..

teruskan..

faridmw said...

salam ziarah.. bt la sesuatu yang kita rasa nak bt.. blog ni tempat untuk kita menulis.. jadi tulis ja apa saja pon.. hehehehe semoga bahagia selalu...

Neeza Shahril said...

Kak Rina,

kalau nak complain spelling salah atau grammar salah ke neeza tak kisah kak..
Ini suruh neeza betulkan fakta tentang diri neeza... hello.. something wrong agaknya dengan orang tu.. hilang skru kot..

***********************************

Kak Anie,

neeza cuba nak berfikiran cam tu tapi orang tak betul yang tinggal message tu tak reti bahasa betul laa..

***********************************

Zino,

neeza berpendapat cam tu... tapi ada orang yang tak suka. tu yang tak faham tu..

***********************************

Faridmw,

Salam kenal :).
tu la pasal.. blog kita.. kita punya suka lah kan..

Kak Elle said...

neeza this ours to jot our feelings kalau ada yg tak suka mereka tak payah singgah....like mine its 'my daily happenings' kan?

Neeza Shahril said...

Kak Elle,

betul tu Kak Elle.. ini siap suruh neeza betulkan tarikh yang kononnya tak betul la.. fakta yang tak betul la..
bukan ke neeza lebih tahu mengenai diri neeza kan..