Tuesday, February 19, 2008

I wish you are faithful to me...


Ever since I came to Saudi, I've become very close to a new friend or shall I say new friends. It was due to my old friend who's not quite loyal to me *sob*. She left me at the time I need her the most.


Why my dear friend? why? You don't like me anymore huh? You don't like the fact that I had to be in this country? A country that doesn't belong to me. A country that doesn't suit me.


You betray me my dear. You told me you will be with me forever. Perhaps my body is not as strong as before. Is that the reason why you left me? They told me to drink lots of water in order for you to be close to me again. I did.. perhaps not lots enough *grin*


Please come back. I need you. I really need you now...






This is what I have to do to get to my old friend again



I don't like my new friends - cough, flu, headache, fever and sore throat!


I miss my friend - healthiness!


I always pray to Him for you to come back to me and stay with me forever! Insyaallah...

11 sugar & spice:

MAMAMIA said...

Assalamualaikum,

Ni lawatan balas dari . Thanks for dropping by my blog.

That's a colourful world to get back your old friend.. Hope it will return to you asap.

Health is wealth.. Take care.

IKHWANI said...

take care neeza..dah makan ubat? kalau batuk2 ni "panas dalam" so kalau ada barley rebus dan campur gula batu lepas tu minum bubur barley tu..insyaAllah boleh hilang panas badan tu.

silversarina said...

Mungkin iklim dan persekitaran di saudi yang buat you tak sesuai. Kena sentiasa ambil ubat dan food supplement.

take care !!

aNIe said...

Cuaca yang berlainan membuatkan neeza kene cough & selsema tu...harap neeza akan segera sembuh...

Betul kata rina tu...kene ambil food supplement...take care

Neeza Shahril said...

Mamamia,

terima kasih singgah my blog. Yeahh.. I really hope my old friend come back soon. I'm feeling so blue now... Thanks :)

-----------------------------------

Kak OO,

neeza dah makan ubat. banyak dah. Barley? hari tu dah suruh che' abang beli tapi senyap je. ke takde jual sini atau dia lupa heheee.. nanti nak kena remind dia lagi la.. thanks ye.. :)

-----------------------------------

Kak Rina,

neeza dah start rasa cuaca sini tak friendly to me. Masa study kat US dulu okay je. Takde pulak sakit cam ni. Ataupun body resistance neeza dah lemah kot.. dulu anak dara. Ini dah jadi mak orang. Umur pun dah banyak.. heheheee.

Nanti neeza nak pergi beli food supplement la. Dah lama tak ambik ni. Thanks ya.. :)

-----------------------------------

Kak Lady,

neeza rasa sebab kat luar tu selalu sand storm. Debu beterbangan. Neeza tak tahan agaknya. Tu yang tak habis2 batuk. Neeza rasa selalu sangat tak sihat.. sedih pulak :(. Anyway, thanks ye.. :)

Unknown said...

hahaha Panda Puan Neeza buat drama suspence thriller....uhuks!Hampir tertipu wak !!!

rupanya pasal kesihatan ye...

Semoga Neeza mendapat kesihatan yang tidak loyal itu kembali...
banyakkan rehat ye...dan kurang kan stress.

Keep writing...itu pun terapi tu..:-)

Pak Pin.

ZABS said...

Salam Neeza,
Ingatkan ada "Delima Wanita" ke ape tadi, rupanya sedara kita tu yang tak setia. Itu semua, dugaan juga tu. Kalau 11 bulan kita dah sihat, sebulan kurang sihat sedikit, tentu ada hikmahnya. Semoga cepat sihat semula. InsyaAllah.

elisataufik said...

memang ambik masa sikit for our body to adjust to a new environment and change of weather. Dah 3 tahun kat sini, I get sick everytime I go home to malaysia (pulak dah, kan?).
Make sure you get all the nutrition you need, take supplements if necessary. I beli Multivitamins dari malaysia bawak mai sini, sebab they're SO expensive over here :P
(or maybe get your doctor to prescribe vitamins, insurance cover kot?)

Ummi said...

Suspense betullah neeza ni..

Banyakkan berehat. Mungkin sebab you are working round the clock as mom and wife tu.

Take care.

Ummi said...

Haish. Kasik bikin suspense la Kak Neeza nih! Maybe your body is trying to make adjustments to the new place and the climate. Maybe-la. Do take care of yourself and get well soon!

Neeza Shahril said...

Idham,

heheee.. drama suspense ye.. sebab sakit kan. Kalau buat serious lagi sakit kepala ni. Nak tido tak boleh sebab nanti Shahmey merata-rata dan menjerit bila tak dapat attention.

I really wish the old friend to come back..hehee

Betul tu. Neeza tulis blog pun nak bagi release sikit. At least boleh tersenyum2 baca blog orang lain yang banyak cerita menarik...

Thanks ya Idham... :)

-----------------------------------

Zabs,

kalau dilema wanita, kena masuk blog lain tu heheeee.. dugaan yang sungguh berat rasanya. Kalau tak sabar, mahu menjerit aje rasanya.. terima kasih ye :)

-----------------------------------

Elisa,

dah dekat 4 bulan I kat sini. Tak tahu lah nak kata. Mungkin sebab sekarang cuaca nak tukar panas balik agaknya..

Heheee.. terbalik lah pulak your case ni. Agaknya, badan you lebih sesuai dengan weather sini kot.. kena dok lama lagilah nampaknya hehee..

insurance tu dia cuma cover according to sickness. So, tak semua la dapat. takpelah kot rather than nothing kan.. Thanks :)

-----------------------------------

Kak Ummi,

sekarang neeza selalu jaga 3 4 kali (atau lebih) tengah malam sebab Shahmey kuat menyusu. Siang susah nak tido sebab time dia jaga kena tengok dia. Time dia tido, kejar buat kerja rumah... anyway, thanks ya.. :)

-----------------------------------

Ummi,

suspense tu sebab nak releasekan stress kat kepala ni. Sakit nya menyucuk2... mungkin la body tengah adjusting. Thank you ummi :)