Saturday, March 1, 2008

kelahh ggitu :)


Segmen tajaan sempena 1 Mac (ada apa 1 Mac tu?? takde apa pun.. heheheeee)


Memae kelahh... I 'snatch' this video clip from atok's blog. I believe he must have got it from Youtube which was first uploaded from TV3.





Among a few messages that I got after viewing this clip are:

  1. Practise makes perfect (he memorized 10 words a day until 6 months).

  2. To grab other language faster, we have to mix with the people themselves instead of learning through books solely.

  3. Many Kelantanese studied in Al Azhar University (otherwise, how he managed to speak Bahasa Melayu with Kelantan accent?)

  4. Kalu nok belajar kaecek Kelate, makae lah budu and kalu nok belajar arab, makae lah shawarma! heheheee..

  5. Sedak jugok pak arab kaecek kelate dih :)

4 sugar & spice:

idham said...

:-) bila arab kechek kelatae bunyi bukae main romantic la pulok...hehehe.
tapi saya tetap suko bilo mek yah & mek yae kechek kelatae - aloh laa - lembut nyo!
"abe ...abe nok ko?" bilo dia tanyo lagu tuh - raso seghupo oghe mudo semula hahaha !
errr, sebelum salah faham - mek yah dan mek yae - duo beradik penjual kaing di pasar besar kota baghu!

hehehe

abe id

Ummu Layth said...

hehehe. baru tengok clip ni last week. sangat kagum

silversarina said...

fasih betul dia kecek kelate... kalau nak semuanya jadi..orang kelate paling cute lah arab ni...hehehe.

Neeza Shahril said...

Abe Id (cewahhh.. heheee),

arab tu bbunyi romantic sebak dio comey!! Mek yae dengae mek yah tu sedak kaecek sebak dio nok sughuh baghae hok yo juwa tu laku.. kalu tok romantic, nati tok laku la pulok.. hehee

tau doh la abe (tok pikir kok laing pong..).. hehee.. tok bbunyi abe jadi tok romantic la hehehee..

-----------------------------------

Aliya,

kalau tak tengok muka dia tak cakap pun dia arab :)

-----------------------------------

Kak Rina,

hehehee.. cute kan dia heheee..