Sunday, May 25, 2008

Back to my pigeon hole...


This is the first picture I snapped when I was in M@laysia - on our way to Hutan Lipur Jeram Toi



Only after 3 days I managed to write something in this blog. I wasn't busy unpacking. Not that I was tight up with mopping the floor that was full with dust when we arrived last Thursday neither (Abang helped a lot on that ;) ). I was just not in the mood. Not in the mood of writing.


I'm still visiting (virtual) my friends' blog and haven't finished them all yet. I think, I like to read my friends' than writing my own hehehe... There are many interesting stories that I've missed in these 3 weeks. A pretty long journey back home but I felt it was only like a day! My time was occupied with so many things to be done. How I wish that I could stay longer there. I didn't get to meet friends that I really wanted to visit. I wasn't able to do a few things that I've planned to do.


After 3 days, I'm still jet lagging. Last night, I slept at 7.30pm and woke up at 1.30am this morning. I'm still in M@laysian time, I guess. My kids were too. These fews days, they slept quite early and woke up at 4am. Its good that way since they need to go to school. They finished preparing themselves as early as 5.30am...


Perhaps, it was due to early sun rise too. Day light is getting longer now. Today, sun rise was at about 4.53am! At 5.30am, the day was so bright and getting warmer. Who can possibly sleep at that time? Ooppss... there're a few! hehehe...


I guess that's it for now. Insyaallah, I'll continue updating my blog with more stories (or rather more pictures since I was a bit lazy to write hehee..).


Part of the Jeram Toi - calm and cool

12 sugar & spice:

neomesuff said...

hehe..take your time beb..hope everything will get in order soon ;-)

ummu al hanafi said...

hi neeza....
at last!! meet you again...
seronoknya I tgk gambau yg paling atas tu terasa melayang sampai Malaysia tanahairku sudah......
welcome back!!
*hugs*

miss cloudy said...

yey!! u r back! can't wait for ur balik kg entries..

Cat Cat said...

Oh, that's why blog Neeza tak diupdate.. Rupa2nya balik kampung... Apmacam? Ada makan banyak..??

Fadzilayaty Ramli said...

salam kak...rindu nak baca coretana akk...terkilan tak dapat jumpa akk...insyaAllah next time...kan?

Neeza Shahril said...

Neome,

I really hope so... thanks dear :)

===================================

Nana,

thanks nana... neeza masih rindu malaysia ni...
rindu the food, the rain.. heavy rain... hahaha!!!

===================================

Miss Cloudy,

macam2 nak tulis dalam kepala ni tapi the mood is not there yet...
mungkin sikit masa lagi kot...
thanks for being here ;)

===================================

Cath,

balik kampung 3 weeks.. tapi rasa cam 1 day aje.. tak puas..
tapi, neeza dapat makan durian, manggis and rambutan.. besttttt... hehehe..

===================================

Fadzila,

akak nak tulis takde mood lagi la dik...
akak pun tengok2 gak muka fadzila kat klia tu..
takpe.. next time laaa ye.. :)

IKHWANI said...

mesti doh tok puah tu dih? tapi Alhamdulillah sebab berpeluang balik tu..

berapo trip doh kaing masuk dalam washing machine? hehehehe..

Unknown said...

neeza...:)

welcome back ...in full force again soon pleaseeee hehehehe.

"sesekali aku juga rindukan bunyi air terjun
dan keredupan bayang2 dan rimbun rimbun
aku rindukan tempat berteduh dari panas yang terik
mencari desir angin dan decip unggas di tepi tasik
....bertuahlah dirimu yang berkesempatan ke sana
walau sebentar, merebahkan diri ke riba bonda!"

pakpayne

tulipurple said...

yesss...sis neeze dah start bla bla bla bla..hehe.tu lah,tak dpt jumpa sis aritu,dpt dgr sore pun jadilah kan..hehe,ada org menang lucky draw..hehe.
uishh..mcm best jer jeram Toi tu..nama plak mcm si Toi finalist AF6.sy lak tgh survey nk gi mandi2 sungai nie..further info plisss.

ummu asiah said...

ye...neeza..cepat2 hilangkan ketidakadaan mood tu...dah rindu nak baca cerita-cerita neeza.walaupun neeza tak ada di blog neeza tu...masih juga akak ziarah..kot2 la ada update dari m'sia..

l i e y n said...

i've been to jeram toi...menang 1st prize treasure hunt organized by a club(x ingat club apa) masa matrik kt Kuala Pilah..seronok giler sbb still perangai budak2...

Neeza Shahril said...

Kak OO,

memae tok puah pong... tapi ghaso2nyo laaa.. memae tk akan puah ponn.. sebak kelik bercoti kae..
kalu kelik nok khijo.. puah la kalih.. hehehe...

Ja tok basuh banyok kaing sebak banyok tinggal kapungg... wak kelik sikit jah baju2...

===================================

Paypayne,

takleh janji full force.. tapi I'll try hehehh..

wah wah wah.. ni memang rindu malaysia ni.. dah boleh cipta puisi ala2 kerinduan kepada kampung halaman ni...

cepat ambik tiket balik malaysia.. heheh..

===================================

Tulip,

nanti kita jumpa ye..

akak nak bagi map ke Jeram Toi tu mmg fail rasanya sebab abang ipar akak bawak ikut jalan kampung - kiri, kanan, kiri kanan... masuk kampung, keluar kampung.. hehee..

orang Negeri mungkin tahu kot tempat ni sebab dia dekat dengan Jelebu..

===================================

Kak Ummu Asiah,

thanks kak sudi jenguk2 walaupun takde entry hehee..

kat malaysia, neeza busy berjalan..
dah la kat rumah parents and MIL takde internet.. so, lagi lah susah nak update...

===================================

Lieyn,

best kan jeram tu..
lagi best kalau pergi single laa..
sebab nak naik tangga tu.. hehehe.. bercinta gakkkkk...