Saturday, December 27, 2008

tranquility needed!



AAARRRRGGGGHHHHHH!!!!


"Be patient..."


The word is easier said than done, I guess.


That's it!


I'm gone!


Ilal Liqa'..

15 sugar & spice:

Kujie said...

sabar neeza...sabar
itu semua ujian perasaan...kakjie yakin neeza mampu bertahan dan berjaya menhadapinya.

Begitu berat gundah gulana melanda fikiran , perasaan dan hati merasa kacau bilau. Namun seberat apapun masalah yang dihadapi “pasti” sesuai ukuran yang Allah berikan kepada kita. Ini yang harus setiasa menjadi sebuah “keyakinan mutlak” dalam diri .

take care

ADleez said...

Semakin banyak dugaan yg mendatang...semakin Allah menyayangi hamba-Nya... dan ingatlah Allah tdk akan menguji dgn ujian yg tidak terpikul dek kita..renung2kan...

Chekgu BaniHassim said...

btul la tu...
salah satu tanda yang Allah sayang dan masih ambil berat tentang kite adalah melalui ujian kak.

Ujian pun dalam 2 bentuk; kesenangan dan kesusahan. Dua-dua pun Allah bagi sebab Allah nak tengok sama ada kite semakin dekat atau jauh dariNya.

Bawak bertenang, tabah dan sabar sebab semua ini musti ade hikmahnya.
:D

zino said...

sabar sabar...

aNIe said...

Neeza...apa-apa pun...banyakkan sabar dan tingkatkan ketabahan dalam diri...Insyaallah apa jua yang dihadapi adalah ujian ALLAH

Kak Elle said...

Sabar Neeza just hang in there ye

Abang Long said...

Fikirkan kembali tujuan dan matlamat hidup kita dihidupkan oleh Allah. SERAHKAN kembali urusan itu kepada PENCIPTA.

silversarina said...

Akak pun akan kata benda yang sama...SABAR ye Neeza .

l i e y n said...

hopefully everything will be fine!
what else to say, sabar ekk!

jane said...

neeza,

salam. sabar dear! tabah ya!

arsaili said...

Salam Maal Hijrah, May Allah crown us with the best of iman, health, wealth and peace of mind in the New Year.

Pp said...

abg arif tak nak cakap dah suruh neeza sabar....dah ramai yg minta neeza bersabar tu...
abg arif ckp kat neeza.....lompat2, jerit2, hantok2, baling2, makan2....makan2 lagi...dan makan2 lagi...lepas kan geram tu!!!
hehehe...
bila dah lepas tu.....neeza releks dan senyum lah. senyjm semanis2 senyuman untuk diri sendiri....hehehe

Neeza Shahril said...

Kak Jie,

kalau lah takde iman, memang hancur diri kan..
thanks kak Jie..

***********************************

Liza,

betul tu liza.. tapi kadang2 bila terkena kat diri sendiri, tak terkata jadinya..

***********************************

Chekgu,

ujian kesenangan ramai yang tak perasan..
tapi ujian kesusahan, amatlah terasa...

***********************************

Zino,

thanks :)

***********************************

Kak Anie,

sepatutnya neeza tak lepaskan perasaan kan.. tapi neeza manusia..
semoga ditabahkan hati ni..

***********************************

Kak Elle,

thanks kak :)

Neeza Shahril said...

Abang Long,

hanya Allah tempat mengadu yang tak pernah menolak. Alhamdulillah...

***********************************

Kak Rina,

thanks kak.. alangkah baiknya kalau neeza punya hati seceria akak..

***********************************

Lieyn,

hope so..
thanks lieyn :)

***********************************

Jane,

thanks Jane.. :)

***********************************

Arsaili,

thanks for the doa..
Ameen..

***********************************

Abg Arif,

hehee.. gelak pulak neeza..
idea menarik tu. tapi kalau sakit kepala, neeza cakap kat doctor, kawan saya suruh buat cam ni hehee..

tapi bab makan tu neeza sukeeeeee :))

nurie said...

Semua orang minta akak berSABAR, so for now, that is the best i think.